Pavel Štěpánek nabízí adrenalinové zážitky v provozovně SkyService & SkyWalkers v samotném centru Prahy. Jejich info centrum, kde nabízejí tandemové seskoky a kde probíhá valná většina prodeje, sídlí v Dlouhé ulici. Převážnou většinou jejich zákazníků byli právě turisté, kteří se v době koronavirové krize z Prahy zcela vytratili a nyní se navrací velmi pomalým tempem. Tržby provozovny jsou nyní na 15 % oproti minulému roku.

 Jaký druh podniku provozujete, co přesně provozujete a kde?

Podnikáme v oblasti tělovýchovy a sportu, konkrétně se zabýváme hlavně realizací tandemových seskoků formou adrenalinového zážitku. Většina naší klientely jsou turisté ze zahraničí. Naše služby nabízíme prostřednictvím info centra, které se nachází v blízkosti Staroměstského náměstí na adrese Dlouhá 614/10.

Jak vás postihla koronavirová krize ve Vašem podnikání, o kolik procent Vám klesly tržby?

V době opatření vlády České republiky ohledně uzavření hranic jsme měli 100% výpadek tržeb. Aktuálně jsme na úrovni necelých 15 % loňských tržeb.

Proč jste závislí na turistech?

Náš typický klient je cestovatel, který navštěvuje výjimečná místa a hledá nevšední zážitky. Díky poloze našeho prodejního centra na hlavní turistické trase jsme schopni oslovit velké množství potenciálních klientů, kterým následně zprostředkujeme dopravu z hotelu na letiště, kde seskok proběhne. Tandemový seskok obecně není levný zážitek, ale naše společnost ho klientům dokáže nabídnout za velmi příznivou cenu nejen v porovnání s konkurencí v rámci Evropy, ale i celého světa. To vše při nejvyšší úrovni bezpečnosti běžné v nejrozvinutějších státech světa.

Existují nějaké partnerské firmy, jejichž služeb využíváte v rámci svého podnikání?

Pro účely dopravy klientů máme nasmlouvané lokální dopravce, které samozřejmě výpadek v našem podnikání citelně zasáhl. A i naši další dodavatelé samozřejmě.

Tandemový seskok, který nabízí společnost SkyService & SkyWalkers turistům v provozovně v centru Prahy.


Jak koronavirová krize změnila Vaše podnikání, jak jste se přizpůsobili aktuální situaci?

Omezili jsme otevírací dobu a seskoky probíhají jen o víkendech. Také nezaměstnáváme sezonní pracovníky. Snažíme se orientovat na českou klientelu a sportovní parašutisty, tento segment ale nemá šanci nahradit výpadek segmentu klientů ze zahraničí. Jeden z důvodů je i výrazně nižší koupěschopnost obyvatel České republiky. Výrazně jsme museli omezit výdaje společnosti ve všech směrech, nejvíce v oblasti reklamy a propagace.


Využili jste nějakou formu podpory od státu?

Nevyužili. Důvodem je fakt, že jsme na většinu nabízených podpor nedosáhli nebo nám byly zamítnuty, popřípadě rychle vyčerpány. Aktuálně budeme žádat o dotaci z programu COVID-Nájemné.


Zvládnete si Vaše podnikání udržet, pokud podporu státu nedostanete?

Pokud nedostaneme podporu, budeme nuceni zavřít provozovnu v centru města a změnit orientaci jen na českou klientelu. Určitě budeme muset značně snížit množství zaměstnanců společnosti.


Měli jste nějaké finanční rezervy na horší časy?

Ano měli, ale tyto prostředky jsou již vyčerpány a museli jsme zajistit financování z jiných zdrojů, protože dosavadní formy státní pomoci nebylo možné efektivně zužitkovat, jak už jsem říkal.


Jak to vidíte s Vaším podnikem do budoucna?

Pokud se do České republiky, a především do Prahy, v průběhu příštího roku nevrátí zahraniční klientela, pro nás konkrétně hlavně z Jižní Koreje, Indie a Číny, alespoň v cca 50% objemu let minulých, bude naše podnikání neudržitelné.

Pavel Štěpánek, generální manažer Sky Service

Věnujte prosím zvýšenou pozornost našemu prohlášení k uváděným informacím, které je dostupné zde.